Nu tar vi emot dina frågor och ärenden digitalt
Från och med idag gör vi en del förändringar i kontaktvägarna till oss. Syftet är att du ska få snabbare service och bättre återkoppling. Det här blir nytt från idag:
Inga telefontider att passa
Vi tar bort telefontiderna till alla husvärdar. Istället för att passa telefontider kan du använda Mina sidor eller appen för att göra en serviceanmälan eller ställa en fråga.
Precis som tidigare kan du göra en serviceanmälan på Mina sidor eller i appen om något behöver fixas där du bor. Du kan även använda de digitala kanalerna för att ställa frågor som rör exempelvis din hyra, ditt kontrakt eller något annat.
Vi har även förbättrat Mina sidor och appen så att du snabbt får återkoppling digitalt och kan följa dina ärenden. Du ser samma information oavsett om du loggar in på Mina sidor eller i appen.
Nya telefonnummer
I samband med övergången har flera medarbetare på Poseidon fått nya telefonnummer. Om du har ett akut ärende, eller om du inte har tillgång till Mina sidor eller appen, kan du ringa kundservice på telefon 031-332 10 00, så hjälper de dig vidare.
Frågor och svar
Varför kan jag inte ringa direkt till min husvärd, uthyrare eller boendeutvecklare längre?
Vi vill ge en så snabb och effektiv service som möjligt till dig som hyresgäst. När du kontaktar oss digitalt eller ringer kundservice går ditt ärende vidare till rätt person och du behöver inte passa telefontider eller vänta i telefonkö. Om du hellre vill prata med exempelvis din boendeutvecklare kan du skriva det när du lägger ett digitalt ärende, så ber kundservice honom eller henne att ringa upp.
Hur når min felanmälan husvärden?
När du gör en serviceanmälan via Mina sidor i appen eller ringer kundservice hamnar ditt ärende i vårt system, där husvärden plockar upp det och återkopplar till dig. Om något behöver fixas hemma hos dig bokar han eller hon in ett besök när det passar dig.
Men om jag har ett akut ärende och direkt behöver få tag på en personen?
Är det akut kan du alltid ringa kundservice på 031-332 10 00, så hjälper de dig vidare.
Jag har svårt att skriva och använda digitala kanaler och behöver prata med min husvärd. Hur får jag hjälp?
I appen och på Mina sidor kan du bifoga en bild med din serviceanmälan om du har svårt att beskriva ärendet. Vi hjälper dig gärna att komma igång med de digitala kanalerna om du behöver hjälp. Vi hoppas att så många som möjligt vill kontakta oss digitalt för snabb service, men självklart finns det fortfarande möjlighet att ringa kundservice hela dagen.
Hur laddar jag ner appen?
Sök ”Boendeappen Avy” där du hämtar appar. Ladda ner appen och logga in med ditt bank-id. Nästa gång du loggar in har appen ändrats till Poseidons startsida. För att kunna logga in i appen behöver du ha ett förstahandskontrakt hos Poseidon.