Tack för alla svar!

Stort tack till alla som tog sig tid att svara på årets hyresgästenkät. Resultatet visar att fler känner sig nöjda och trygga i sitt boende än förra året.
Serviceindex, som sammanfattar resultatet för vår service, bemötande och våra insatser för att skapa trygga och snygga områden, ökar totalt med 0,8 procentenheter till 78,8 procent i årets hyresgästenkät. De största ökningarna ser vi inom betygen för ”Hjälp när det behövs”, ”Få felet reparerat inom en rimlig tid” och våra telefontider.
Sedan 2020 satsar vi extra i de områden som klassas som särskilt utsatta av polisen. Målet är att ingen göteborgare ska behöva bo i ett särskilt utsatt området och att alla ska känna sig lika sedda och trygga, var man än bor i staden. Vi är därför extra glada över att de största ökningarna av tryggheten sker just i våra särskilt utsatta områden, där vi under senare år satsats stort för att öka närvaron och trygghetssäkra våra fastigheter. I Lövgärdet hamnar vårt trygghetsindex på 83,8 procent, att jämföra med Poseidon-snittet på 77,7 procent.
Just nu pågår arbetet med att läsa alla kommentarer och analysera vad vi gör bra och hur vi kan bli bättre. I kommande digitala nyhetsbrev från Poseidon kan du läsa mer om resultaten i just ditt område.
Hyresgästenkäten skickas ut till hälften av våra hyresgäster varje år – har du inte fått den i år är det din tur nästa år.
Några av resultaten från Poseidons hyresgästenkät 2023:
66,2 procent har svarat på enkäten
81,6 procent tycker att de får hjälp när det behövs
88,4 procent säger att de trivs i sin lägenhet
85,8 procent upplever att trapphuset är en trygg plats
77,7 procent upplever att tryggheten är bra eller mycket bra