Tack för alla svar i enkäten!
Under hösten fick hälften av våra hushåll svara på årets hyresgästenkät. Ett varmt tack till alla er som svarat, era svar är viktig feedback på det vi gör.
I årets mätning kan vi konstatera att fler är nöjda med vår service, sin lägenhet och att fler upplever sitt område som rent, snyggt och tryggt.
Vårt Serviceindex, som sammanfattar hur nöjda våra hyresgäster är med vår service, ökade i årets mätning till 78,0 % nöjda hyresgäster. Vi ser även att fler hyresgäster känner sig trygga i sitt område, 77,2 procent. Hjällbo är ett av våra områden där tryggheten ökat som mest till 79,7 procent.
I år svarade fler hyresgäster än tidigare på enkäten, 67,7 procent, vilket vi är oerhört tacksamma för. Nu går vi igenom alla resultat och kommentarer. Vi kommer att återkoppla lokalt kring resultatet och vad vi gör i just ditt område utifrån de svar vi har fått in.
Våra telefontider och att få hjälp i tid är några av de områden där vi noterar ett lågt resultat. Under 2023 kommer vi att förbättra vår tillgänglighet och bland annat starta en central kundservice som kan svara på frågor och ta emot serviceanmälningar hela dagen.
Några av resultaten från Poseidons hyresgästenkät 2022
88 procent av våra hyresgäster säger att de trivs i sin lägenhet (86,7 procent 2021)
85,3 procent av våra hyresgäster upplever att trapphuset är en trygg plats (84 procent 2021)
78 procent är nöjda med sophanteringen i sitt hus (75,1 procent 2021)
86,8 procent av våra hyresgäster är nöjda med utformningen av gård och närmiljö (85,9 procent 2021)
77,2 procent upplever att tryggheten är bra eller mycket bra (75,7 procent 2021)