Hoppa till innehåll
Vi på Poseidon

Tryggare och enklare att få hjälp

Fler känner sig trygga och får hjälp när det behövs. Men våra telefon- och besökstider kan bli bättre. Så tyckte ni i distrikt Angered i årets hyresgästenkät.

Tryggare i Angered

I höstas skickades vår årliga hyresgästenkät ut till hälften av våra hushåll. Era svar är viktiga för vårt fortsatta arbete och vad vi ska prioritera för att förbättra ditt boende. 

För fjärde året i rad ökar tryggheten i Angered och hela 83,1 procent av er känner er trygga i området ni bor i. Mest nöjda är ni som bor i Lövgärdet. Där får vi vårt högsta resultat någonsin med 86,5 procent trygga hyresgäster (jämfört med 67,9 procent år 2020). I Hjällbo ökar tryggheten med 3,4 procentenheter och i Angered centrum går tryggheten upp med 2,1 procentenheter.

Enkäten visar att många tycker att vi blivit bättre på att ge er hjälp när det behövs. Framför allt är ni nöjda med hur våra reparatörer städar efter sig.

Ni är också mycket mer nöjda med möjligheterna att källsortera i området ni bor i. I Hjällbo, där vi byggt 17 miljöhus de senaste två åren, tycker hela 88 procent av er att källsorteringen fungerar mycket bra.

Även upplevelsen att vi tar er på allvar har ökat. 88,8 procent av er svarar att ni blev bemötta på ett bra sätt när ni kontaktade oss senast och 88 procent är nöjda med våra reparatörers bemötande.

Det är roligt att se att hyresgästerna tycker att våra insatser gör skillnad. Vi har satsat mycket både på att öka tryggheten och arbeta för att det ska vara rent och fint i våra områden.

Dennis Andersson

Distriktschef på Poseidon i Angered

– Det är roligt att se att hyresgästerna tycker att våra insatser gör skillnad. Vi har satsat mycket både på att öka tryggheten och arbeta för att det ska vara rent och fint i våra områden. Våra trygghetsvärdar är ute i våra områden på kvällar och helger och vi jobbar löpande med att förbättra belysningen och trygghetssäkra dörrar och lås. I Hjällbo har vi egna lokalvårdare och i Lövgärdet och Angered centrum har vi en ny städleverantör sedan september förra året, säger Dennis Andersson, distriktschef i Angered. 

Mindre nöjda är ni med våra telefontider och besökstider. Många upplever också att städutrustningen i tvättstugan och städningen i trapphuset har blivit sämre, något som vi kommer att prioritera i vårt förbättringsarbete under 2025.

– Vi kommer fortsätta arbeta med synpunkterna i enkäten hela året och göra allt vi kan för att utveckla vårt arbete vidare. Det är kul att vårt arbete ger resultat, och att fler upplever att de får hjälp när det behövs och att vi tar dem på allvar, avslutar Dennis Andersson.

Stort tack till dig som tog dig tid att svara på enkäten!

Så svarade ni i hyresgästenkäten:

Upplevd trygghet
Angered centrum 72,8 %, Hjällbo 84,6 %, Lövgärdet 86,5 % 

Upplever att det är rent och snyggt i bostadsområdet
Angered centrum 69,5 %, Hjällbo 82,8 %, Lövgärdet 75,6 % 

Får hjälp av Poseidon när det behövs
Angered centrum 78,1 %, Hjällbo 77,6 %, Lövgärdet 87,4 % 

Känner sig tagna på allvar av Poseidon
Angered centrum 80,4 %, Hjällbo 76,2 %, Lövgärdet 87,4 % 


Mer från Angered

Angered

Succé för nya Hjällbo bibliotek

Läs mer
Angered

Här slänger du trasiga möbler och cyklar!

Läs mer
Angered

På gång i ditt bostadsområde

Läs mer
Angered

Kolla in nya Hjällbo Centrum

Läs mer