
Varje höst går vår hyresgästenkät ut till hälften av Poseidons hyresgäster. Svaren vi får in är viktiga för oss eftersom de hjälper oss avgöra vilka frågor vi ska prioritera under kommande år.
Ökad trygghet i flera områden
Fler hyresgäster känner sig trygga i sina bostadsområden. I Guldheden och Krokslätt – Johanneberg har trygghetskänslan ökat och i Haga – Linné ligger nivån stadigt kvar på samma nivå som förra året. Samtidigt ser vi en minskning av tryggheten i Sandarna.
– Vi arbetar hela tiden med trygghetsfrågan, så det är fint att se att det ger resultat, säger distriktschef Marianne Granström. I Sandarna ser vi att tryggheten i utemiljön minskat något, men inne i våra fastigheter har den ökat. Det kan hänga ihop med att vi förra året installerade nya passersystem i alla fastigheter där minst 50 % av hyresgästerna önskade det.
Vi arbetar hela tiden med trygghetsfrågan, så det är fint att se att det ger resultat.
Marianne Granström
Distriktschef Poseidon
Bättre källsortering – men mer att göra i miljörummen
Enkäten visar att fler hyresgäster är nöjda med möjligheten att källsortera i miljörummen. Samtidigt upplever många att grannarna inte alltid sorterar rätt och att städningen i miljörummen kan bli bättre.
– Vi har under flera år arbetat för att införa källsortering av fler avfallsslag där det finns plats, säger Marianne. Samtidigt ser vi över hur vi kan förbättra tryggheten och trivseln i dessa utrymmen. I år kommer vi att lägga mer fokus på uppföljningen av vår entreprenörs städning i miljörummen.
Bra service – men efterfrågan på bättre besökstider
Många hyresgäster tycker att fel åtgärdas på ett bra sätt och inom rimlig tid. Även bemötandet från husvärdarna får höga betyg, men det finns en önskan om bättre besökstider.
– Vi har fantastiska husvärdar som varje dag arbetar för att ge våra hyresgäster den bästa möjliga servicen, och det märks, säger Marianne.
Stort tack till alla som tog sig tid att svara på enkäten. Er feedback är ovärderlig och hjälper oss att utveckla vårt arbete vidare!