”Stort tack för alla era svar!”
Vi har nu fått resultatet från årets hyresgästenkät. Ett stort tack till alla drygt 8 000 hyresgäster som tog er tid att svara!
Årets resultat från hyresgästenkäten visar att fler känner sig trygga i sitt område och upplever att de får hjälp när det behövs. Serviceindex, som sammanfattar resultatet för vår service, bemötande och insatser för att skapa trygga och snygga områden, ökade med 0,1 procentenheter till 78,9 %.
– Hyresgästenkäten är ett viktigt verktyg för oss att identifiera vad vi behöver jobba vidare med och var vi behöver vässa oss. Tryggheten ökar generellt i våra områden och det är en viktig indikator på att vi satsar på rätt åtgärder. Vi får även värdefulla insikter kring vad vi behöver förbättra för att du som hyresgäst ska trivas ännu bättre. Vi ser flera tydliga förbättringsområden, främst när det gäller vår återkoppling i ärenden, säger Ylva Morén, vd på Poseidon.
– Som en ständigt lärande organisation är vi tacksamma för all feedback. Nu kommer jag och hela Poseidon att titta noggrannare på resultatet, läsa alla kommentarer från er och planera för hur vi arbetar vidare under 2025 för att skapa mer trivsel, trygghet och en bättre service för dig som bor hos oss!
Hyresgästenkäten skickas ut till hälften av våra hyresgäster varje år – har du inte fått den i år är det din tur nästa år. I nästa utskick av vårt digitala nyhetsbrev I våra kvarter, tittar vi närmare på resultaten för just ditt område.
! Några resultat från Poseidons hyresgästenkät 2024
- 82,4 procent tycker att de får hjälp när det behövs (81,6 % 2023)
- 84,0 procent upplever att de har bra kontakt med sina grannar (83,5 % 2023)
- 79,0 uppleverar sitt område som tryggt (77,7 % 2023)
- 88,2 procent tycker att de fick ett gott bemötande vid senaste kontakten (88,3 % 2023)