Nöjda hyresgäster i årets undersökning
Varje år frågar vi våra hyresgäster hur nöjda de är med vår service och sitt boende. Årets resultat visar att fler är nöjda med vår service jämfört med föregående år. 78,3 procent svarar att de är mycket eller ganska nöjda med Poseidons service.
Undersökningen visar även att fler känner sig trygga i sitt bostadsområde – 76,0 procent, jämfört med 75,0 procent förra året.
Ett av de områden som får allra högst betyg av våra hyresgäster är utemiljöerna, 86,7 procent av hyresgästerna svarar att de är nöjda med utformningen av gården och utemiljöerna.
Svar som hjälper oss att bli bättre
Hyresgästundersökningen, som genomförs av Aktivbo, skickas varje år till hälften av hyresgästerna. Enkäten innehåller frågor om alltifrån lägenhetens skick, hur snabbt man får hjälp om man behöver till hur nöjd man är med tvättstugan och utemiljön.
I år fick vi svar från 63,2 procent av de hyresgäster som fick enkäten. Det är den högsta svarsfrekvensen på flera år och vi tackar varmast för alla svar och synpunkter vi fått till oss.
Nu startar arbetet med att analysera svaren och utifrån dem prioritera vilka insatser vi ska göra under 2020. Håll utkik i trapphus och tidningen ”I Våra Kvarter” framöver med mer information om vad vi kommer att förbättra i just ditt område.