Hoppa till innehåll

Kontakta oss

Har du ett ärende och behöver komma i kontakt med oss? Fyll i ditt ärende eller serviceanmälan på Mina sidor så tar vi kontakt med dig.

Gör det själv

Här hittar du tips och råd på saker du kan fixa själv i din lägenhet.

Mina sidor

Logga in på Mina sidor för att enkelt utföra ärenden och få information från oss.

Serviceanmälan

Så här gör du enklast en serviceanmälan om något behöver åtgärdas i din bostad eller allmänna utrymmen som tvättstugan och trapphuset.

Akuta fel

Akuta fel är ärenden som inte kan vänta till nästa arbetsdag, t ex att lägenheten är strömlös eller att det är en vattenläcka. Ring oss på 031–332 10 00 kl 8.00 – 16.00. På helger eller kvällar efter kl 16.00, ring vår Fastighetsjour: 031–80 50 75.

Störningsjour

På journumret når du även Störningsjouren, som rycker ut och hjälper till vid störningar på kvällar, nätter och helger.

Fel på hissen

Vid fel på hissen - ring vår hissjour dygnet runt.

Lokalhyresgäst

Är du lokalhyresgäst och behöver anmäla ett fel i lokalen, kontakta oss via mejl.

Vanliga frågor & svar

Här har vi samlat vanliga frågor och svar vi brukar få till oss.

Du kan säga upp ditt hyresavtal på två sätt.

Digitalt:
Logga in på ”Mina Sidor” på vår hemsida och gå till:
-Avtal
-Säg upp avtalet med bank-id

Skriftligt:
Du kan antingen skriva under och skicka in ditt hyresavtal till oss, eller använda mallen nedan och skicka med post till oss:
Uppsägning av hyresavtal.

Skicka uppsägningen till:
Bostads AB Poseidon
Box 6156
400 60 Göteborg

Observera att uppsägningstiden är tre månader från sista datumet i månaden.

Hör av dig till din uthyrare om du har fler frågor. Du kontaktar de enklast genom att registrera ett ärende via Mina sidor.

Du kan säga upp ditt hyresavtal på två sätt.

Digitalt:
Logga in på ”Mina Sidor” på vår hemsida och gå till:
-Avtal
-Säg upp avtalet med bank-id

Skriftligt:
Du kan antingen skriva under och skicka in ditt hyresavtal till oss, eller använda mallen nedan och skicka med post till oss:
Uppsägning av hyresavtal.

Skicka uppsägningen till:
Bostads AB Poseidon
Box 6156
400 60 Göteborg

Observera att uppsägningstiden är tre månader från sista datumet i månaden.

Hör av dig till din uthyrare om du har fler frågor. Du kontaktar de enklast genom att registrera ett ärende via Mina sidor.

Som hyresgäst hos Poseidon kan du antingen söka en annan lägenhet via Omflyttningsplatsen eller själv hitta någon att byta med. Här hittar du Omflyttningsplatsen.

Inom kort kommer du även kunna söka och lägga upp en annons för direktbyte på Omflyttningsplatsen. För att kunna göra ett direktbyte krävs att du har ett så kallat beaktansvärt skäl.

Har du fler frågor är du välkommen att kontakta våra uthyrare. Detta gör du enklast genom att registrera ett ärende på Mina sidor eller i appen.

Vi lägger ut de lägenheter som kan sökas av alla på Boplats Väst. För att söka lägenhet behöver du registrera dig på Boplats Väst och ställa dig i kö. Läs mer på www.boplats.se.
Bland de sökande som uppfyller kraven för en ledig lägenhet är det sökande med längst registreringstid på Boplats som blir kallade till visning.

Här kan du läsa mer om hur uthyrningen fungerar.

Hyran betalas i förskott varje månad till bankgiro 5877-2237. Om du vill se din hyresavi kan du logga in på Mina sidor.

Du kan betala hyran via e-faktura, så slipper du att själv mata in ocr-nummer, belopp och förfallodatum. Alla uppgifter är förifyllda och du behöver bara godkänna fakturan varje månad i din internetbank. Du kan anmäla dig till e-faktura hos Bostads AB Poseidon via din internetbank.

Ett annat alternativ är att betala hyran via autogiro. Det enda du behöver göra är se till är att det finns pengar på ditt bankkonto senast vardagen före förfallodagen. Hyran förs automatiskt över från ditt konto samma dag som hyresavin förfaller till betalning. Ansöka om autogiro gör du smidigast hos din internetbank.

Du kan även få och betala dina hyresavier via den digitala brevlådan Kivra. Om du är ansluten till Kivra får du automatiskt din hyresavi via Kivra.

Du kan logga in på Mina sidor och ladda ner och skriva ut en pdf av din hyresavi. Om du behöver hjälp, lägg ett ärende på Mina sidor, så hjälper vi dig!

Entré Kundservice i Olskroken
Kundservice

Kundservice

Redbergsvägen 12

Besökstid: Måndag – fredag kl 09.00-15.00 med stängt för lunch kl 12.00-13.00. Telefon: måndag - fredag kl 8.00 - 16.00; 031-332 10 00.

Distriktskontor

Angered

Bergsgårdsgärdet 89A

Besökstid: Måndagar kl 13.00-16.00, onsdagar kl 14.00-18.00 och fredagar kl 09.00-12.00.

Distriktskontor

Backa

Hjalmar Bergmans gata 8

Besökstid: Måndagar kl 13.00-16.00, onsdagar kl 14.00-18.00 och fredagar kl 09.00-12.00.

Distriktskontor

Centrum

Linnégatan 28B

Besökstid: Måndagar kl 13.00-16.00, onsdagar kl 14.00-18.00 och fredagar kl 09.00-12.00.

Distriktskontor

Hisingen

Bernhards Gränd 2

Besökstid: Måndagar kl 13.00-16.00, onsdagar kl 14.00-18.00 och fredagar kl 09.00-12.00.

Distriktskontor

Kortedala

Brahegatan 5

Besökstid: Måndagar kl 13.00-16.00, onsdagar kl 14.00-18.00 och fredagar kl 09.00-12.00.

Distriktskontor

Väster

Mandolingatan 116

Besökstid: Måndagar kl 13.00-16.00, onsdagar kl 14.00-18.00 och fredagar kl 09.00-12.00.

Distriktskontor

Öster

Borgaregatan 16

Besökstid: Måndagar kl 13.00-16.00, onsdagar kl 14.00-18.00 och fredagar kl 09.00-12.00.

Huvudkontor

Bostads AB Poseidon

    Besöksadress
  • Rullagergatan 6A
  • Mån–fre kl 08.00–16.00
  • Postadress
  • Box 1, 424 21 Angered