Vikariat: Vi söker en serviceinriktad lagspelare till vår kundservice!
Vi på Poseidon har en hög ambition om att bli bland de bästa i vår bransch på service. Därför söker vi nu en kompetent och serviceinriktad kundservicekollega, som under ett föräldra-vikariat vill vara Poseidons viktiga röst och ansikte utåt.
Vi bygger upp vår enhet Kundservice och här kommer du att få god möjlighet att bidra för att vi ska nå våra högt satta mål. Du blir helt enkelt en viktig kugge i hjulet för att ge våra hyresgäster och besökare rätt service. Arbetsuppgiften består huvudsakligen av att svara på hyresgästers frågor via telefon och mail. Du tar även emot och vägleder våra hyresgäster samt välkomnar våra besökare i vår kundmottagning. I vardagen jobbar du nära dina kollegor i Kundservice och har daglig kontakt med många roller i Poseidon. Du rapporterar till chef Kundservice och roterar utifrån schema mellan att sitta i våra lokaler på Olskrokstorget och i receptionen på vårt huvudkontor i Gamlestaden.
Kollega som trivs i kundkontakten och att ge service i högt tempo
Vi söker nu en medarbetare som gillar kundkontakter, är bra på att lyssna in och att ge bra service i olika kanaler. För att trivas med jobbet behöver du ha en stor social kompetens och gilla ett stundtals högt tempo. Eftersom jobbet innebär att svara på frågor både via telefon och mejl söker vi dig som kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Schysst, öppen med en förmåga att förstå kunden
Som person har du en öppen och positiv attityd, då du har kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv, och är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du arbetar för god sammanhållning i arbetsgruppen. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Som person är du balanserad, noggrann, positiv och observant i ditt sätt att arbeta.
Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Hos oss får du spela en viktig roll i ett lag som bestämt sig för att göra skillnad på riktigt, och bidra aktivt till ett hållbart Göteborg. Vi bygger plats för dig!
Krav
Flera års erfarenhet från kundservice via både telefon och skrift.
Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska.
Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system och program.
Meriterande
Kunskap i flera språk.
Erfarenhet av fastighetsbranschen, gärna inom Allmännyttan.
Tjänstens omfattning:
Föräldravikariat från 1 november 2024 till 1 november 2025.
Vill du veta mer?
Då kan du kontakta Kundservicechef, Susanne Riutta på mail susanne.riutta@poseidon.goteborg.se. Fackliga representanter är Göran Helgegren för Akademikerna goran.helgegren@poseidon.goteborg.se samt Monica Albinsson för Unionen monica.albinsson@poseidon.goteborg.se.
Välkommen med din ansökan senast 30 september. Urval och intervjuer sker löpande. Så du vet gör vi bakgrundskontroll av slutkandidater.
Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 28 500 bostäder i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i sju distrikt, nära våra hyresgäster.
Ansök här